Iedereen om je heen heeft het over verkopen op Instagram, maar je account verkoopt niet? Misschien heb je niet alle functies van dit sociale netwerk in aanmerking genomen. Ondernemers houden heel veel van Instagram, want nu alles er is, het is in de mode, is er een heerlijk doelgericht publiek. “En nu maak ik een profiel, download ik al mijn foto’s van de site en hoe de verkoop zal verlopen”, denkt de ondernemer. En diep vergist. Ik zal je vertellen welke fouten ondernemers het vaakst maken op Instagram, en instructies geven over hoe je ze kunt oplossen en hoe je klanten van dit sociale netwerk kunt krijgen. Fout 1. Onvoorbereid visueel Foto van de site. Ik zal niet zeggen dat ze helemaal niet kunnen worden gebruikt. Maar je mag geen kopie van de site van Instagram maken. Het verkoopt niet. Foto’s van slechte kwaliteit. Slechte lichte, korrelige of wazige foto’s. Het verkoopt niet. Foto’s uit fotovoorraden. Ze worden allemaal al lang erkend. Uniekheidsregels op Instagram. Om uw eigen inhoud te verdunnen, kunt u aandelen gebruiken, maar soms niet de meest populaire. Hoe te repareren Instagram is al lang een serieus zakelijk platform. Serieus en moet worden behandeld. Je plaatst geen foto’s van lage kwaliteit van je telefoon op de site. En hier is het gecontra-indiceerd. Nu kopen: «Road to 100k Instagram Followers» Gebruik abonneecontent. Er is voor gekozen om het account te vullen met foto’s die door gebruikers zelf zijn gemaakt. Maar hoe krijg je precies hoogwaardige foto’s? Om dit probleem op te lossen, gaf het bedrijf gratis masterclasses over het lesgeven in mobiele fotografie op Instagram. Voordeel voor zowel abonnees als voor ons. Gebruikersfoto’s kunnen per tag worden verzameld (hiervoor moet je regelmatig een specifieke tag in posts plaatsen zodat we deze foto’s kunnen vinden en gebruiken in ons account). Ook worden foto’s handmatig geselecteerd in klantaccounts. Zo kom je uit op een uniek profiel, waarbij elke foto een bewijs is dat jouw product nodig is, dat veel mensen het gebruiken. Insta-ontwerper. U kunt bij een dergelijke specialist terecht als uw inhoud nog niet of helemaal niet bestaat. Insta-ontwerpers mixen meestal foto’s van stockfoto’s en gebruiken grafisch ontwerp om illustraties te maken. Fout 2. Marketing is niet goed ontwikkeld We verkopen alles voor iedereen. Zelfs als u reclame voor 1 miljoen roebel koopt, krijgt u geen goed resultaat, maar verspilt u alleen uw geld. Welke vragen heb je nodig om de antwoorden te weten: Wat is jouw product? Wie is je doelgroep? Wat is je USP? Waarom zou iemand je moeten volgen? Hoe is de doelgroep geïnteresseerd in uw profiel? Stel dat ik een herfstjas wil kopen. Bij het zoeken zal ik hameren op “Koop een herfstjas”, wat betekent dat ik het echt wil kopen en ben gaan kiezen. Op Instagram kom ik om inspiratie op te doen, bloggers en vriendinnen te bespioneren, grappige video’s te bekijken. En hier ben je dan met je jas: grijs. En zelfs zonder de prijs. In de zin? Ik zit niet op de markt. Ik zoek hem niet. Verleid me met een interessant onderwerp, ongebruikelijke lettergreep (eenvoudig spreektaal). Haak met een heerlijke foto, het beeld van het meisje waar ik van wil veranderen. En als je niet weet waar ik van droom, wie ik wil worden, dan zal je me nooit als doelgroep aanhaken. Hoe te repareren Zoek het zelf uit. Er is veel informatie over dit onderwerp op internet te vinden. Huur een SMM-specialist of -bureau in. Duurder dan zelfstandig, maar professioneel. U kunt ook afzonderlijke analyses van uw publiek, concurrenten, enz. Bestellen op freelancediensten. Kies ze op basis van beoordelingen en beoordelingen. Fout 3. Verkoop niet Tegenwoordig praat alleen de luie niet over contentmarketing. En op Instagram regeert hij ook. Abonnees moeten betrokken en vermaakt worden. Het verkopen van berichten in een continue stream is eng. Maar hun volledige afwezigheid is ook een extreem, wat leidt tot nulverkoop. Hoe te repareren Neem verkoopposten op in uw inhoudsplan. 1-2 keer per week. Wat kan een verkooppost zijn: Klanten feedback. Cool verhaal (persoonlijk of klant). Een selectie van uw producten (bijvoorbeeld voor specifieke toepassingen). Ideeën voor de toepassing van uw product. Uw zaken. Je kunt nog veel verzinnen. Je kunt niet frontaal verkopen, maar prachtig. Verleidelijk! Weet je hoe een verkooppost verschilt van een gewone post? Prijsbeschikbaarheid en een oproep tot actie. Misschien heb je ook recensies of collecties bij je producten geplaatst. Maar vergat prijzen en aantrekkingskracht toe te voegen. Vergeet dit voortaan niet meer. Fout 4. Verzenden naar site Of in de showroom. Of bel. Of schrijf naar WhatsApp. Instagram-gebruikers zijn vreselijk lui en teruggetrokken op dit sociale netwerk. Ze willen niet de moeite nemen en offline gaan om naar uw website te gaan, uw nummer te bellen of, oh, horror, u naar WhatsApp-contacten te brengen. Hoe te repareren Verkoop rechtstreeks aan Instagram. Omdat gebruikers van dit sociale netwerk graag reacties achterlaten, schrijf in WhatsApp (als er een actieve link is). Wees erbij. Wees waar uw gebruiker maar wil. En hij zal je in ruil daarvoor antwoorden en een open portemonnee. Als je echt overgangen naar de site nodig hebt, maak dan links in Verhalen of stel specifiek een doel voor dit doel in. Maar dien je niet in op de site als een persoon je in de reacties heeft geschreven. Het gaat niet over, de cliënt is direct verloren. Gebruik een enkele link met services. Hiermee kun je meerdere knoppen tegelijk maken onder een enkele link (die er maar één is op Instagram – in de profielkop, in de reacties of in de post zelf). U kunt knoppen maken op verschillende pagina’s van uw site (bijvoorbeeld verkoop, over ons, catalogus), linken naar de belangrijkste boodschappers. Fout 5. Te laat reageren op opmerkingen Bijvoorbeeld de volgende dag. Reageer niet op Direct. Vaak zie ik in de koptekst staan: we antwoorden niet in Direct. Tevergeefs. Maar ik schrijf daar gewoon en ik wil het niet anders doen (bijvoorbeeld). Hoe te repareren Zorg ervoor dat u bericht- en opmerkingmeldingen opneemt. Antwoord binnen een half uur of een uur. Verlaat de klant niet, sluit de dialoog altijd af met een vraag. Vraag om een contactpersoon en bel de klant. Als je hier geen tijd voor hebt, huur dan een verkoopmanager speciaal voor Instagram. Serieus, veel bedrijven doen dit al. Goede verkoop aan jou!
|
https://marketingbook.shop/ |