De winkelbeleving en ervaring wordt steeds belangrijker voor fysieke winkels, dit is dan ook de manier waarop zij zich nog kunnen onderscheiden van online aanbieders. Je wilt toch niet te veel positie verliezen ten opzichte van online webwinkels, als je nog een rol van betekenis wilt spelen is het enorm belangrijk om op dit soort aspecten uit te blinken. Als eigenaar van een winkel ben je natuurlijk onwijs benieuwd naar de winkel performance en natuurlijk je eigen Retail statistieken van je winkel. Je wilt natuurlijk altijd beter scoren dan je concurrentie, deze statistieken geven ook een goed inzicht van hoe je winkel is verbeterd of misschien wel verminderd is ten opzichte van een aantal jaren of maanden terug. Je wilt er natuurlijk alles aan doen om het bezoekersaantal in je winkel te vergroten en om automatisch er op de duur voor te zorgen dat er meer omzet wordt gegenereerd. De massale toestroom van online winkels is voor veel fysieke winkels een bedreiging, op internet is namelijk alles verkrijgbaar als iets niet hier verkrijgbaar is dan koop je het wel bij een winkel uit China. Internet heeft een eindeloos aanbod en dus kunnen fysieke winkels daar niet meer tegenop, het is belangrijk om voor fysieke winkels zich op een andere wijze te onderscheiden van derest. Door een echte winkelbeleving te creëren zorg je ervoor dat mensen graag naar jou winkel komen en ook graag weer terugkomen. Het is voor bedrijven ook steeds belangrijker dat de online en de offline kanalen goed met elkaar geïntegreerd worden, als je iets offline iets beloofd is het belangrijk dat je dit online ook kunt waarmaken en andersom. De integratie van deze twee kanalen is enorm belangrijk, dit is iets waar je op moet excelleren als bedrijf zijnde, zo kun je veel klanten binnen halen zowel online als offline.
|
http://www.crumbbase.nl/ |